توصيه هاي لازم پس از عمل بيني

۱۳ بازديد

گچ بيني از جنس فايبرگلاس است و 7 روز پس از عمل، توسط پزشك برداشته شده و بخيه ها كشيده مي شود.

 

مطمئنا افرادي در ميان اطرافيان تان هستند كه براي افزايش زيبايي چهره خود، دست به دامن جراحان پلاستيك شده اند و تصميم مي گيرند زندگي جديدي را تجربه كنند. جراحي بيني، يكي از رايج ترين و شايع ترين جراحي هاي پلاستيك و زيبايي ميان زنان و مردان ايراني محسوب مي شود كه اگرچه با هدف زيبايي و داشتن ظاهري متناسب ميان مردم باب شده اما در صورتي كه اين جراحي با همراهي و مشاوره جراح و پزشك متبحر و باتجربه انجام شود، مي تواند بسياري از عارضه ها و اختلالات موجود در بيني از قبيل قوز بيني، افتادگي نوك بيني يا زاويه دار شدن آن، بزرگ بودن حفره هاي بيني و ديگر اختلال هاي شايع بيني را برطرف كند.

 

جراحي بيني، زمان و فصل خاصي ندارد و در شرايط كنترل شده در تمام فصل هاي سال امكان پذير است. از جمله موارد مهم در جراحي بيني، رشد اسكلت بيني مراجعه كننده است كه بايد كامل شده باشد. در صورتي كه جراحي بيني با همراهي و مشاوره جراح و پزشك متبحر و باتجربه انجام شود، مي تواند بسياري از عارضه ها و اختلالات موجود در بيني از قبيل قوز بيني، افتادگي نوك بيني يا زاويه دارشدن آن، بزگر بودن حفره هاي بيني و ديگر اختلال هاي شايع بيني را برطرف كند.

 

توصيه هاي لازم پس از عمل بيني

 

•    بهتر است از مصرف غذاهاي جويدني در روزهاي اول پس از عمل بيني پرهيز شود.

 

•    تنفس از طريق بيني، 2 تا 3 ماه پس از جراحي بيني به علت التهاب شديد مخاط در مجاري هوايي دچار مشكل مي شود، اما اين مشكل كوتاه مدت است. پرهيز از مصرف غذاهاي جويدني در روزهاي اول پس از عمل، الزامي است و هنگام خواب نيز زير سر بيمار بايد بلند باشد.

 

•    گچ بيني از جنس فايبرگلاس است و 7 روز پس از عمل، توسط پزشك برداشته شده و بخيه ها كشيده مي شود. بيمار بايد هنگام برداشتن گچ و كشيدن بخيه ها به علت اندك درد احتمالي قبل از مراجعه به پزشك حمام كند تا گچ صورت خيس بخورد و راحت تر برداشته شود.

 

•    در روز دوم، تامپون ها از بيني خارج مي شوند و بيني بايد پس از آن با سرم شسته شود. بيمار بايد از سرنگ پنج سي سي بدون سوزن آن استفاده كند و ابتدا سرم را بكشد و در وضعيت ايستاده يا خوابيده از كنار چسب ها، سرم شست و شو را به داخل بيني بريزد كه انجام اين كار در چند روز از نكات ضروري است.

 

•    هنگام شست و شو نبايد فشاري به بيني وارد شود. بنابراين قسمتي از سرم شست و شو از سوراخ هاي جلوي بيني، خارج و قسمتي از آن نيز از انتهاي حلق وارد دهان مي شود.

 

•    مصرف آنتي بيوتيك و استفاده از مسكن در صورت درد، داروي ضدالتهاب طبق دستور پزشك و استحمام بيمار پس از مدت 3 روز بعد از ترخيص، از دستورهايي است كه پزشك بعد از ترخيص، از دستورهايي است كه پزشك بعد از عمل جراحي بيني به وي يادآوري مي كند اما خيس نشدن صورت و گچ بيني هنگام حمام الزامي است.

 

•    برخي از پزشكان براي شست و شو از قطره هاي بيني استفاده مي كنند كه به علت حجم كم قطره ها اين روش موثر نيست.

 

•    پس از برداشتن گچ لازم است روي بيني چسب زده شود. تعويض چسب بيني به صورت يك نوبت در هفته و هنگام شل شدن الزامي است. چسب بيني تا يك ماه پس از عمل در مطب توسط پزشك جراح شما هفته اي يك نوبت تعويض مي شود. توصيه مي شود پس از عمل جراحي بيني تا شش هفته از عينك آفتابي استفاده نشود.

 

•    چسب بيني بايد پس از 2 تا 3 ماه بعد از عمل جراحي استفاده شود. پس از عمل جراحي، بيني به شدت متورم مي شود و شكل نهايي آن پس از حدود يك سال به دست مي آيد،  اما سرعت كاهش ورم در طول هفته ها و ماه هاي اول سريع تر است. بنابراين پس از 3 ماه تقريبا 80 درصد ورم بيني كاهش مي بابد.

 

•    در برخي از موارد، ورم بيني به صورت مورد انتظار كاهش نمي يابد كه ممكن است پزشك پس از 3 هفته بعد از عمل از تزريق موضعي آمپول تريامسينولون استفاده كند. استفاده از اين آمپول براي بيني هاي گوشتي يا بيني هايي كه حين عمل خيلي كوچك شده اند، مي تواند مفيد باشد.

 

•    اين بيماران مي توانند پس از 3 تا 6 هفته پس از عمل، ورزش هاي سبك انجام دهند و انجام ورزش هاي سنگين نيز پس از 8 تا 12 هفته مشكلي را براي بيماران ايجاد نمي كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.